31 Ağustos 2013 Cumartesi

PARİS'in Yemekleri


paris'in simgesi eyfel



Paris'e ilk kez gourmand yemek kitabı nobelinin finali için gitmiştim. Benim için müthiş bir gece olmuştu. Ödülün finalinin Paris'te hemde Louvre Müzesi'nde olması heyecan için yeterliydi. Ancak o geceden Dünya'nın en iyisi ünvanı ile çıkmak benim için anlatılmaz bir anı olmuş ve Paris'te bu anının göz bebeği olmuştu. 
Paris gercekten güzel hatta çok güzel bir şehir; tarihin, sanatın, aşkın, yemeğin, tatlının da şehri diyebilirim. Yada güzel anılarım olduğu için bana daha güzel görünüyor olabilir ama gerçekten güzel bir şehir. 
Paris'e 3 kez gittim iş güç durumlarından da sanırım yeterince gezemedim. Mesela Eyfele çıkmadım, Louvre gidemedim,  montparnase'ye çıkmadım vs vs lakin baya başka bir listem oldu dilerseniz beraber bakabiliriz. Hatta sadece yemek yemiş olabilirim ;) 

La Procope
la procope kapı
1686 evet evet 1686 yılından beri açık ! Dünya'nın ilk restoranı... Şubat öğlen soğuğu hava -7 buz gibi bir paris günü Sen Germen'de sokak sokak gezip en nihayetinde buluyoruz. Klasik bir salon heykeller, tablolar, büfeler, masalar, sandalyeler her şey o tarihlerden kalma gibi. Menü klasik tam bir Fransız önce tereyağı ekmek sonra büyük bir soğuk deniz mahsulleri tabağı götürüyoruz ki ne götürmece kimse ne olduğunu anlamıyor baya bir hüppppp sesi masayı kaplıyordu.  akabinde gelen klasik usul soğan çorbası içimizi ısıtıyor sonra fransız patates kızartması ve steak tartar, ördek ve kaz ciğeri masa uçtu desem ;) 

Rech
Yine Alain Ducasse'nin (AD) efsane lokantalarından biri ancak tek bir farkla burası balıkçı... Sen Germen'de sokağın kenarında küçük bir dükkan ama baya şık masa üzerindeki her detay fazlasıyla şık ama klasik değil bu sefer basit ve modern. Soğuk domates çorbası kızarmış ekmek, çiğ balık dilimleri ve çiğ krema ile servis ediliyor. Tadı tek kelime ile mükemmel, hatta tattıklarım arasında en iyisi. Deniz mahsulü tabağı minimalist ve her şey var içindeki zeytinler çok lezzetliydi ayrıca, ardından ratutay üstü balık ve havuçlu buharda balık ve en sonunda Rech'tin meşhur camambert peyniri...tatlıya gelince buz kâsesinde gelen aromalı buz ve kek çok fantastik ve lezzetli vaktiniz varsa gidin derim öğle yemeği menüsü kişi başı 30 - 35 euro civarında (su ve diğer içecekler dahil değil) 

Benoit
efsane salyangozlar
Alain ducasse'nin  (AD) Fransız bistrosu... Yine bir öğle yemeği için gittiğim benoit küçük sıkışık kalabalık ve çok şık bir dükkan. Gümüş servisler çalışanların tamamının Fransız olması (yada ben öyle sandım ) kibarlık sizi gerçekten etkiliyor . Başlangıç tereyağı ve ekmek resmi geçidi sonrasında foie gras ve kremalı mercimek çorbası ,salyangoz, havuçlu fırın et ve bugulama morina balık tatlı olarakta dondurma ve 3'lü tart tabağı valla ne diyim yazdığım kadar hızlı yedim ;) beni en çok vuran salyangoz oldu. Daha önce bir kaç kez deneyip yememeye karar vermiş ama söz konusu AD olunca sipariş etmiştim. İyi ki de etmişim, tadı hala damağımda. 
Genel olarak çok beğendiğim Benoit servis olarakta mükemmeldi. Öğle yemekleri akşama göre daha uygun fiyatlı hatta standart paris bistro fiyatları denebilir. Yolunuz düşerse muhakkak uğrayın derim. 

Piere Herme 
en sevdiğim pastası
Fransızlar ona "pasta tanrısı" diyor...tatlıcı, pastacı biri değilim ama Piere Herme'de yediğim her pasta için tadını unutamadım diyebilirim. Gayet minimize  edilmiş bir dükkan tasarımı var sanırım 24 metrekare civarı, kapısında her daim kuyruk, fotograf çekmek yasak gibi zira haz etmiyorlar. Birde Türkiye ye dönünce bazı pastanelerin vitrinlerinin çok benzer olduğunu görüncede şaşırıyorsunuz ;) valla burası için Paris'e gidin derim 
Pasta dilimleri 7-9 euro civarında 

Saduro Aoki 
ne denebilir ?
Başka bir paris efsanesi lakin Japon tasarımıyla, tadları süper ama sanki PH daha iyi gibi, beni vuran iki ürünleri oldu. Biri early gray aromalı çikolata kaplı lolipop zira sabah sıcak sütte eriterek çayınızı içmiş oluyorsunuz. Diğeri de renk kartelalı çikolatası, tek kelime ile fantastik...
Pasta dilimleri 7-9 euro civarında 

Creperie Josselin
Aslında krep pek yediğim bir şey değil ancak burası Paris'in en ünlüsü akşam saat 18.00 de açılıyor. Baya çeşidi de var. Türkiye'deki gibi yağlı olmaması itibari ile memnun edici. Özellikle keçi peynirliler ve tatlı olanlar favorim. 
Krepler 15 euro civarında 

Café Les deux Magot
steak tartar
Paris'in en güzel köşe başı denebilir. Bizim için önemli olan kısmı jön Türklerin zamanında en çok oturdukları Paris cafe'si... Her zaman tıklım tıklım, basit atıştırmalıklar lezzetli. 

Leon  de Brussels
Arkadaşlarımın seçimiydi, dünyaca ünlü bir midye restoranı bir kaç çeşidi tattık lakin şunu diyebilirim pastalı olanını çok daha iyi yaparım ;) arkadaşlarımın yedikleri de iyi lakin çarpıcı değildi. 
Fiyat iki kişi 60 Euro civarında 

İtalya  (adını unuttum )
Piere Herme'den  çıkıp sola dönüp tekrar sola dönerseniz bir İtalyan restoranları sokağına giriyorsunuz. İçlerinden biri varki kapısı bekleyen insanlarla dolu, işte orası... 50 cm *50 cm masalar, üst üste insanlar ve tıklım tıklım bir yer...yediğim her şey standart üstü lezzetliydi. Ortam sıcak insanlar keyifli ve yemek çok güzeldi ;) 
Fiyat iki kişi 60 Euro civarında 




2 yorum: