9 Haziran 2015 Salı

5 TL’nın altında yiyebileceğiniz en gastronomik 5 yemek

bakla ve nohut humus 
Sürekli yemek yemek için seyahat ediyorum hem de hiç durmadan…elimde bir bilet bir de lokanta yahut yiyecekler listesi her daim var :)  Şimdiye kadar gezdiğim 30’un üzerinde ülkede birbirinden farklı, bazen michelin yıldızlı, bazen sadece öneri listesinde bazen de alalade ayaküstü birşeyler yedim durdum. Ama bizim Türkiye bambaşka onu söyleyeyim.

Bu yazıda sizlere 5 TL’nin altında yiyebileceğiniz 5 olağanüstü yemek önermek istiyorum. Bırakın o eldeki listeleri yahut kitapları, michelin rehberini de itin bir tarafa…onların hiç birinde bulamayacağız en lezzetli ve en ucuz ama yediğinizde sizi uçuracak 5 yemek ! 
Ha,  bu arada micehlin listesinde 3 yıldızlı restoranlar için bir ibare var “bu restoranın olduğu ülkeye seyahat edin” yani o ülkeye sadece bu lokanta için gidin diyor liste,  tabi benim listeminde bundan aşağı kalır yanı yok :) kalkın gidin antep, konya, hatay hem yiyin hemde biraz memleketimizi gezin :))) 
listede bir sıralama yok ama 1. belli 
Yağ Somunu / Pideci Hasan Şendağlı 5 TL 
yağ somunu 


Dünya’da yediğim en iyi hamur işi, tek kelime ile inanılmaz !!! 
Bu hafta Napoli’de dünyanın en iyi pizzasını yapan dükkandaydım hemen ardından da Konya’da bizim fırına geldim sonuç açık, şampiyon belli  :) Sorbillo’nun ustası gelse ağlayarak geri Napoli’ye döner…Konya’ya sadece bu pideyi yemeye gelin !!! Küflü Konya peyniri, Konya tereyağı büyük bir ustalıkla hazırlanmış hamurun arasında fırına,  üzerine de susam birde haşhaş ki haşhaş inanılmaz bir tad bırakıyor damakta, valla daha fazla yazmayım kalkın gidin selamımı da söyleyin. 

Adres; Kadınlar Pazarı yanı / KONYA 


Ciğer Kavurma Dürüm / Ciğerci Mustafa 4 TL 

Sizde benim gibi ciğere doyamıyorsanız, özellikle sabah ama öğlende enfes bir ciğer kavurmayla kendinize ziyafet çekebilirsiniz. Soğan, kırmızı biber ve kuyruk yağıyla kavrulan ciğer, pide arasına servis ediliyor. Ciğerci Mustafa’nın tezgahında bolca yeşillik, limon ve baharat bulunuyor sizde arasından seçip afiyetle yiyiyorsunuz. Ben bol yeşil nane, maydanoz, soğan, limon, kimyon ve pul biber ekliyorum ve afiyetle yiyiyorum. 

Adres; Mütercim Asım caddesi / Gaziantep*
* mutlaka bu şubeye gidin 

Humus / Çayırcı Bakla Humus dükkanı 4 TL 

İster bakladan, ister nohuttan bol tahinli humus, yanında da turşu ve ekmek bedava tabi su da :)) geceden carraya (kulplu bakır kazan) konan nohut yada bakla hamama yollanıyor. hamamın külhanında ( suyunun ısıtıldığı yer) geceden sabaha pişen malzemeler siz sipariş verdiğinizde tavanda dövülerek taze olarak yapılıp servis ediliyor. 

Adres; Eski sanayi 5. cadde / Hatay 


Nohut Dürümü /  Adil Usta 2.25 TL 
biz antepliler hastasıyız, sabah kahvaltıda tırnak pide arasına kemik suyunda haşlanmış nohut, üzerine soğan piyazı bir de üstüne limon sıktınız mı herşey tamam :) fiyatı ile dudak uçaklatan nohut dürümü bence bir öğünde alabileceğiz maksimum lezzet minimum fiyat eşleşmesinin en gastronomik örneği. 

Adres; Yıkılan eski pazar yeri (şehitler caddesi) Ağa cami arkası / Gaziantep *
* mutlaka bu şubeye gidin 


Tahinli Kadayıf / Ağaçaltı Kebapçısı 4  TL 
tarsus tahinli kadayıf 

Anlatılmaz yaşanır :)) 
4 liranın alabileceği en iyi tatlı değil, yediğim en iyi tatlılar arasında…Kayseri’ye bunu yemek için mutlaka gidin !!! Özellikle Tarsus tahininin kadayıfa etkisi hususuna da değinmeden geçemeyeceğim. HARKULADE !!!

Adres; Oto sanayi sitesi / Kayseri 


2 yorum:

  1. Of bütün yemekler iştah açıcı duruyor.Gezmeyi, yemeyi içmeyi seven biri olarak her birini tek tek not aldım :)

    YanıtlaSil
  2. Ankara içinde böyle bir değerlendirme yaparsanız çok sevinirim resimleri bile iştahımı açtı emeğinize sağlık

    YanıtlaSil