5 Ağustos 2013 Pazartesi

DOHA


DOHA





Bu seyehat bana ne katar ?
Bakalım ne katmış J
Nasıl geçti 30 küsür gün anlamadım…günlerdir dönsem diye beklerken geleceğim gün 1 hafta daha kalsam mı acaba? diye düşünmeme de şaşırdım.
Doha gerçekten zor bir yer ama yine giderim yine giderim…

Sizler için bir Doha sözlüğü hazırlamaya karar verdim. Bu sözlüke Doha diyince bende aklıma gelenler neler onlara bir göz atacağız. Biraz birininden alakasız bulacaksınız ama sormayın niye böyle J

Dünyanın insanı
Gerçekten herkes burada…benim çalıştığım otelde 60 milletten insan vardı. Doha’nın bence en eğlenceli kısmı, yardımcılarım Nepalli, Myanmmarlı ve Suriyeli’ydi. Ama Senagalli, Mısırlı, Bagledeşli, Hintli, Mekadon, İspanyol kimi ararsan ordaydı.

Hakkasan
Yıllar önce Türkiye’ye açılan ancak 6 ay kadar açık kalan efsane çin lokantası…Londra şubesi Michelin yıldızlı lakin Doha’da St. Regis’in içinde bulunan şubesi şimdiye kadar gördüğüm en iyi restoran ambiyansına sahip. Yemekleri anlatmaya gerek yok zaten bu sene Doha’da Hakkasan hatrına çalıştım desem her şeyi anlatır heral.
Ben pekin duck, crispy duck salad, jasmine aramotize RİB, dim sum ve wagyu beef hastası oldum, bambaşka bir deneyim hiç bir yere benzemez…

Hava – Su
Ne yazık ki ikiside yok özellikle de yazın. Şimdi bu yazıyı Bursa’da Uludağın eteklerinde bulunan evimin serin havasında yazıyorum ya bambaşka his bu his.. bir yerde hava olmazmıymış yahu...
Havada suda İkiside suni ama bence bu tür bir yerde görülmeli mi kesinlikle evet, sonunda şükrümüzün artacağı kesin.

Idam
Adamım Alain Ducasse’nin Museum of Islamic Art’ın içindeki efsane dükkanı.. kaç kez kapıdan döndüm bende hatırlamıyorum. Bu seferde yemek yemeyi başaramadım. Ocak ayına kadar sadece Katar emir ailesi için açıktı., şimdi ise sadece perşembe cuma cumartesi pazar çalışıp öğlende açmıyor süreklide dolu, baya artislik olmakla beraber sanırım Doha’nın da en pahalı dükkanı. Şarap ve alkol satmaması itibariyle Alain Ducasse ‘nin karizmasını sarstığı söylentileri de bence boş.

İngilize
Resmi dil sanki devlet daireleri, okullar her yer ingilizce pek tuhaf

Kaçmak
Çalışmaya gelmişsen vize bir garantör taraıfından alınıyor ve o imza atmadan ülkeden ayrılamıyorsun. Öyle kendi başına uçağa atla ülkeye dön yok yani…

L’awaazar
En evdiğim balıkçı bence eşine dünyada az rastlanır. Michelin falan yok ama ortalığı yıkar derim. Ramazanda kapalı olduğu için gidemedim ama geçen yıl 12 günde 3 kez gittim. O biçim yani J
Market by Jean Georges
Yine jean geroges’un  daha avrupa mutfağı dükkanı, spor bir menusü var o da bu yıl dalında Doha’nın en iyisi seçildi.

MİA
MUSEUM OF İSLAMİC ART (MİA)

Sanırım benim için Doha’nın en güzel yeri. Çok çok güzel bir müze, müzenin cafesi de Alain ducasse’nin, en azından bir tatlısını yiyin derim ki ben yedim bir an paris’e gidip geliyorsunuz. Eserler , sunum, bina, hediyelik eşyaları her şeyiyle çok güzel bir yer.

Souq wakif
Eski Doha ama yalandan J eskiye uygun olarak yeniden inşa edilmiş, nargile, hengame, baharatlar, sıcak, toz, kalabalık, karman çorma fakat şehri soluğunuz tek ye..tamam artık bu coğrafyadayım dedirtiyor size.

Spice Market
Çok  Michelin yıldızlı Jean Georges’in efsane asya lokantası son 2 yıldır Doha’nın en iyisi seçiliyor. Gerçekten çok etkileyici. Kokteyller ve sushileri için Doha’ya seyahat edilir…  Sushiler gerçekten inanılmaz !!!

Qatara
Güzel yer hava sıcak olmazsa enfes bir plajı ve yürüyüş yolu var ama gezecek hava yok yazın.

Pearl
Denizi doldurularak yapılmış bir şehir. Çok pahalı ve lüks bir yer…Rolls Royse bayisinde 9 adet RR bulunuyor. Sanırım fabrikada bile yoktur bu kadar ama ölçeği anlamanıza yardımcı olmak için bu örneği verdim.

Spice bed
Ev kiraları 1 oda 1 salon 3000 dolar civarında olursa tek odada genelde 4 kişi kalırsın ama vardiylı çalışırsan spice bed uygulaması var yanı 4 kişi o evde 12 saatliğine kalır  kirayı 8 kişi  bölüşürsün. ( pek yorum yapmak istemem)

Sıcak
Hava gerçek olmayacak kadar sıcak 50-60 derece bazen, insan inanamıyor. Hele birde rüzgar varsa ya araba egzosuna düştüm sanıyorsun yada fön makinesinin içine J garip ama insan seviyor sanki bu sıcağı

Soğuk
En tuhafı …her yeri daha da sıcak sanmana sebep olanda bu…Tüm kapalı alanlar 17- 19 derece sürekli hırka yada uzun kollu bir şeyler giymek durumunda kalıyorsun bu ikilemi hiç anlamadım. Neden bu kadar soğuk ?

Taksi
Valla insanın tüyleri ürperiyor bahsetmeyeceğim.

Toplu taşıma
Doha’da toplu taşıma yok

west bay siluet 













West Bay
Şehrin gökdelenlerle dolu yeni kısmı gökdelen seviyorsanız tam size göre. Doha’nın en övünç duyduğu silüeti. Çalıştığım W hotel orada olduğu için bende west bay çocuğu olarak takıldım ama altın kafes gibi desem yeterli heral. 

10.000 riyal (5000 tl)
Doha’da çalışıyorsanız ve aylığınız 10.000 riyalin altındaysa  ailen Doha’ya giremez !
eski inci yelkenlileri

7 yorum:

  1. o kadar lüksün içinde toplu taşıma da olmayı versin :))

    sanırım dışarısının sıcaklığının acısını içeride biraz da olsa üşüyerek çıkartıyorlar.

    bu tip sıcak yerlerden Türkiye ye geldiğinde bizler yazlık kıyafetlerle dolaşırken,onların üzerinde ekstra bir ceket,hırka tarzı birşey oluyor. çünkü hevesleri oluyormuş:) mevsim konusunda Allaha şükür harika bir ülkede yaşadığımız için bunu anlamamız zor olabilir.

    ihtişamı sevmem ama fotoğraflardan takip ettiğim kadarıyla gerçekten gidip görülesi biryer.

    yazı ve ig.fotoları için teşekkür ederim kendi adıma. sayenizde geziyoruz :)

    YanıtlaSil
  2. doha da çalışarak 6 ay kaldım. gerçekten güzel bi o kadar da rezil bir yer. dubai gibi ileri görüş mentalitesi olmadığı sürece ve bazı sıkıntıları çözmedikleri sürece pek umutlu bakamıyorum buraya.
    çalışma visa sı evet sponsorunuzun izini olmadan asla dışarı çıkamıyorsunuz.
    maaş olarak riyal bazında 7500 ve üstü ailesine sponsor olabiliyor.
    ev kiraları otel veriyor ise ne ala vermiyorsa geçim çok zor.
    alışveriş her şey var alkol sadece devlet tarafından satılıyor ve sadece 5 yıldızlı otellerde.
    barlar ve benzeri yerler Türkiye ile aynı fiyatlarda. 1 bardak vodka redbull tl olarak 22 tl
    markette ekmek 4 tanesi 2 tl
    su çok pahalı ve sadece hyatt plaza da erikli su var tercihimiz oldu genellikle. aquafina dahil hepsi çeşme suyu gibi.
    yagmur yagınca şehir tam bir gölet oluyor. alt yapı yok malesef.
    taksi olayına chef değinmemiş ama taksi bulamıyorsunuz. sabah iş saatleri çok erken başlıyor.
    mesai sabah 6 :30 da başlıyor bu saatlerde her hangi bi taksi bulamazsınız. bulsanızda fahiş fiyatlar istiyorlar. onun harici taksi çok ucuz.
    toplu taşıma mevcut ama ben hiç binmedim. zaten otobüs city center dan souq waqif denen eski doha ya 2 saatte bir geçiyor :)
    inanılmaz bir trafiği var. istanbul halt yemiş.
    araç trafiğine alışmanız 3 hafta kadar sürebilir.
    ilk zamanlar takside işte kaza yapcaz aman iyi yırttık vb diyorsunuz ama zamanla alışılıyor.
    carrefour favorim. tek yediğim yemek pizza hut oldu.
    teknoloji ucuz değil. garanti vb düşününce aynı hesaba geliyor.
    2013 model bmw m6 full paket kalorifersiz :) 130.000 tl.
    2009 model bmw 3.35 ci 25.000 tl
    suzuki alto 2013 sıfır 10.000 tl ikinci el 3.000 tl
    2.1 ev bin mahmoud da(çankaya) 5.000 tl kira

    gelelim. expat olarak iyi oluyor karizmanız var ve saygı duyuyorlar. hintli ve filipinliler baş belası. kalpazan yancı cepci hepsi var.
    birde işin garibi ben hiç ezan duymadım :)

    YanıtlaSil
  3. Chef teşekkürler yakinda gideceğim umarım sizden aldığım bu olumlu düşünceler le geri dönerim

    YanıtlaSil