28 Aralık 2012 Cuma

YILIN EN İYİ YEMEKLERİ “2012”




bu yıl yediğim en lezzetli üçlü; turunç, kıymalı, köy tereyeğı 





Mikado Pide - Aydın/ Bozdoğan

çamız kaymaklı peynirli 
Bu yılın açık ara en etkileyici sofrasıydı.  Küçük bir kıymalı pide, üzerine köy tereyağı yanında turunç ve belediye gazozu… yediğim günden beri gün aşırı aklıma gelen acayip bir yer !
Muhakkak gidin, görün ve yiyin.

Adres : Çarşı Mah. Hükümet Cd. No:7 09760 Bozdoğan Aydın  
    Tel : 256 414 11 43


Yalova Balıkçısı  - Çanakkale

deniz mahsüllü spagetti
Türkiye’deki sanırım en iyi ve şaşırtıcı balık  lokantası. Hastasıyım o kadar !  menüsünde deniz mahsüllü spaghetti bulunan tek balıkçı... bu sebeple de sanırım Türkiye’de tek.
Herşeyi çekinmeden yiyip bir de selamımı iletirseniz değmeyin keyfinize.

Adres : Gümrük Sok. No: 17 Merkez/ Çanakkale
    Tel : 286 217 10 45


Dervişhan Balıkçısı - Samandağ/Hatay

samandağ karidesi 
Samandağ bence dünyanın en güzel yeri…burası da en güzel yerin balıkçısı... Kimi zaman Yalova balıkçısı mı? Burası mı? diyorum kendi kendime ama ürün çeşitliliği nedeniyle Yalova balıkçısı öne geçiyor. Ama şunu özellikle belirtirim ki burası için Samandağ’a gidilir, yenilir, içilir…



Adres : Deniz Sitesi Samandağ / Hatay
    Tel : 326 512 46 56

Çayırcı Bakla Humus - Hatay
yılın en iyi kahvaltısı

Bu yıl yaptığım en iyi kahvaltı. Bursa’dan kalkıp Hatay’a sadece buranın hatırı için geldim. Akşamdan hamam külhanında pişen bakla humusunun tadı hala damağımda. Günün her saatinde yiyebileceğiniz humusları ben özellikle sabah tavsiye ediyorum…

Adres : Uzun çarşı /  Hatay


Refik Usta  Karacabey / Bursa

Sanırım bu listeyi hayatım boyunca yazacağım ve refik ustada hep yer alacak  kullandığı malzeme kalitesinden yaptıkları yemeklerin lezzetine kadar her şey gerçekten üst düzey. Yanı sıra uslubundaki basitlikse mutfağının sırrı. Yani kusursuzluğun ana sebebi.
Hele kestane revağında biir kabak tatlısı varki kabak tatlısı tarifini bitirdiği rivayet olunur.

Adres : Karacabey soğan hali
     
Hacı Şükrü  Konya
Konyada en çok gidilen 2 türbe var biri mevlana hazretleri biri de burası olmalı… et soğan ve ekmekten başka bir şey yok. Bir şey bu kadar az olup bu kadar nasıl lezzetli olur anlaşılmaz. Saint Exupery nin “kusursuzluk” tanımı gibi. 

Adres :  Devricedid mh. Cemsultan cd. No:327/A Selçuklu- Konya                      Tel: 332 352 76 23 






Hacı Şerif  Denizli
Irmik helvasının büyük üstadı…aslında tatlı üstadı amma irmiği bir başka. Artık şubelerini büyük şehirlerde de görsekde bence Denizli’deki bambaşka.

Adres : Saraylar Mh. 466. Sokak Denizli
    Tel : 258 444 1938


Köy Lokantası  Özbek köyü /Urla/İzmir    

Özbek köyü yüzlerce yıl önce buraya göç eden Özbekler tarafından kurulan Urla’nın bir köyü. Bu haliyle de mutfağı gerçekten çok farklı. Köyün içinde Şerife hanımın bir lokantası var bu lokanta neredeyse kişiye özel çalışıyor. Yediğimiz her şey farklı ve çok lezzetliydi. Özellikle Salyagoz ve fırın sübye için önceden muhakkak arayın ve muhakkak gidin derim.

Özbek köyü muhtarlığı tel : 232 756 72 14

Sveyka / Hatay

Söz konusu Hatay ve yemekse burası derim. Mezeler, yemekler, tatlılar her şeyiyle standartların üzerinde.. Kullanılan malzeme açısından da en yerli ve en iyisi.

Adres : Kurtuluş cad. No:58 Sarımiye camisinin karşısı Hatay
   Tel : 326 213 39 47

8 yorum:

  1. Sevgili Ömür, Aydın Yenipazar'da ben de turunçlu pideyi yemiştim, zaten hamurkolik bir yemekci olarak hafızama nakşoldu bu lezzet. İyi yıllar dilerim, lezzetli bir yıl daha olsun hepimize...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) valla tekrar tekrar gidesim var... sizede lezzetli ve mutlu yıllar..

      Sil
  2. Bir Nazillili olarak bölgemizden bir yemeğin beğenilmesi beni çok mutlu etti. Bizim buralarda insanlar sadece kıymalı,peynirli, tahinli pide yemek için Yenipazar ve Bozdoğan'a giderler.

    YanıtlaSil
  3. yenipazarda sümerde çok çok güzeldi oraya da gittik...ama mikado biraz daha iyi geldi bize :))

    YanıtlaSil
  4. Valla süper bilmediğimiz yerleri öğrenmiş oluyoruz.Teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  5. Mikado,iş amaçlı gidilmesi gereken Bozdoğan'a,"bu sefer ben gidicem,hayır ben gidicem.." kapışma nedenimizdir.
    Size,fotoğraftaki Nazilli Gülü'nün üzerine tereyağı koymuşlar,biz gidince manda kaymağı koymuşlardı,biraz ağır geldiğini kabul etmeliyim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yo yo bizde kaymaklısını yedik yemezmiyiz :)))ağırda gelmedi ısrarla yedik :))))

      Sil